Avslutning av vandringen for i år.

Neste dag hadde vi en rolig dag. Vi ruslet forbi Eidsvoll kirke på vei til toget. Der var det en milestein. Tari gikk med sokk på den vonde labben

20140726_104125Tok toget til Otta for å hente bilen med lang pause på Hamar for togbytte. Reisen til Otta gikk greit selv om det ikke er spesielt enkelt for en person å ha med to såpass store hunder på et tog. Vi overnattet på Steinvik camping, jeg i telt og hundene i bilen. Søndagen var jeg på messe i St Torfinn menighet i Hamar. Etterpå kjørte vi til Johannesgården og overnattet der til mandagen.

Mandag var jeg med på olsokarrangement i Hamar. Først var jeg med på en pilegrimsvandring hvor vandringslederen leste tekster fra livet til St Olav. Etterpå var det økumenisk gudstjeneste i domkirkeruinene etterfulgt av foredrag med Gunnar Danbolt om St Olav og konsert i Hamardomen (domkirkeruinene). Så gikk vi over til olsokvaken. Det var tidebønner hver hele time frem tom kl 6. Hver «økt»  tok ca 20 minutter. Vi hadde med soveposer og liggeunderlag så det ble tid til en liten lur mellom hver tidebønn men allverdens til søvn ble det ikke. Etter Laudes var det felles frokost og tid for en lang tur vestover over fjellene.

20140729_063438

Neste år håper jeg å ta opp vandringen fra Eidsvoll. Er foreløpig usikker på om det blir med eller uten hunder. Det var kjekt å ha selskap på turen men litt verre med overnatting. Den dagen jeg gikk alene passerte jeg også beitemarker med klyveled og skilt om hundeforbud og det vil være frustrerende å måtte ha mange omveier pga det. Foreløpig har jeg vel mest lyst til å gå neste år uten hunder og heller ta dem med igjen siste året når jeg skal over Dovre.